プライバシーポリシー
ACALL株式会社(以下「当社」)は、当社の提供するACALL(以下「本サービス))における個人情報の取扱いについて、以下の通り個人情報保護方針を定め、個人情報保護の仕組みを構築し、全従業員に個人情報保護の重要性の認識と取組みを徹底させることにより、個人情報の保護を推進致します。
個人情報の管理
当社は、お客様の個人情報を正確かつ最新の状態に保ち、個人情報への不正アクセス・紛失・破損・改ざん・漏洩などを防止するため、セキュリティシステムの維持・管理体制の整備・社員教育の徹底等の必要な措置を講じ、安全対策を実施し個人情報の厳重な管理を行ないます。
個人情報の利用目的
お客様からお預かりした個人情報は、当社からのご連絡や業務のご案内やご質問に対する回答として、電子メールや資料のご送付に利用いたします。
また、本サービスが利用するプログラム(API, Webアプリケーション, iOS/Androidアプリケーション, Outlookアドイン, Chromeエクステンション, 各種外部サービス連携用アプリケーション)が取得した個人情報については、本サービスの機能提供に必要のない個人情報は正当な理由なく保存せず、必要な範囲でのみ保存及び利用し、本個人情報保護方針に基づき安全に取り扱いいたします。
個人情報の第三者への開示・提供の禁止
当社は、お客様よりお預かりした個人情報を適切に管理し、次のいずれかに該当する場合を除き、個人情報を第三者に開示いたしません。
- お客様の同意がある場合
- お客様が希望されるサービスを行なうために当社が業務を委託する業者に対して開示する場合
- 法令に基づき開示することが必要である場合
個人情報の安全対策
当社は、個人情報の正確性及び安全性確保のために、セキュリティに万全の対策を講じています。
ご本人の照会
お客様がご本人の個人情報の照会・修正・削除などをご希望される場合には、ご本人であることを確認の上、対応させていただきます。
法令、規範の遵守と見直し
当社は、保有する個人情報に関して適用される日本の法令、その他規範を遵守するとともに、本ポリシーの内容を適宜見直し、その改善に努めます。
お問い合わせ
当社の個人情報の取扱に関するお問い合せは下記までご連絡ください。
ACALL株式会社
〒650-0033 兵庫県神戸市中央区江戸町104 2F / MAIL: contact@corp.acall.jp
ACALL Inc. (hereinafter referred to as "the Company") has established a personal information protection policy as described below and has constructed mechanisms for the protection of personal information, regarding the handling of personal information on ACALL (hereinafter referred to as "Services"). By enforcing initiatives and instilling recognition of the importance of protecting personal information among all employees, the Company promotes the protection of personal information.
Management of Personal Information
In order to keep customers' personal information accurate and up to date, and in order to prevent unauthorized access, loss, damage, falsification, leakage, etc. involving personal information, the Company enacts necessary measures including those for the maintenance of security systems, the improvement of management structures, and the thorough education of employees. The Company further implements safety measures and engages in strict management of personal information.
Purpose of the Use of Personal Information
The Company uses personal information obtained from customers for the purpose of sending messages and business information from the Company, as well as e-mail messages and materials in response to questions.
Applications provided by the Service (API, web application, iOS/Android applications, Add-in for Outlook, Google Chrome extension, applications for various chat-services or calendar-services) do not use and store user information that is unnecessary for providing functions. User information needed to provide functions and stored in our applications is covered by this privacy policy and handled safely.
Prohibition of the Disclosure and Provision of Personal Information to Third Parties
The Company properly manages personal information obtained from customers and does not disclose personal information to any third party, unless any of the following cases applies.
- The customer has provided consent
- Information is disclosed to business operators to which the Company has outsourced work for the purpose of performing services requested by the customer
- Disclosure is required by law or ordinance
Safety Measures for Personal Information
In order to secure the accuracy and safety of personal information, the Company enacts measures to ensure security.
Inquiries by Individuals
In the event that a customer wishes to inquire about, modify, or delete his or her own personal information, the Company will confirm the identity of the customer and respond to the request.
Compliance with Laws and Standards, and Review
The Company complies with laws, ordinances, and other standards of Japan that apply to personal information in the Company's possession. The Company will review and make efforts to improve the content of this personal information policy as necessary.
Inquiries
Please contact the below for inquiries concerning the Company's handling of personal information.
ACALL Inc.
edomachi104 2F, tyuo-ku, Kobe-city, Hyogo 650-0033 / e-mail: contact@corp.acall.jp